Tweet This

Grossherzogin Elisabeth

Grossherzogin Elisabeth - fotograf WollwertBIT

Grossherzogin Elisabeth - fotograf WollwertBIT

SPESIFIKASJON

  • Name: GROSSHERZOGIN ELISABETH

  • Klasse: A

  • Nasjonalitet: Tyskland

  • Byggeår: 1909

  • Hjemmehavn: Elsfleth, Tyskland

  • Rig: Gaff Schooner 3

  • Høyde: 28,04 m

  • Skroglengde: 53,03 m

  • Angitt av: Schulschiffverein Großherzogin Elisabeth eV

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Skagerrak / Kattegat, Nordsjøen

  • Antall traineer: 39

  • Antall fast mannskap: 20

  • Berth typer: Sengeplasser, hytter

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: tysk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Spesielle behov ivaretatt: Ja

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

Grossherzogin Elisabeth ble bygget i 1909 som en handels skonnert heter San Antonio. I 1936, ble deres rigg demontert og hennes dieselmotor ble erstattet med en sterkere en. Hun handlet som en motor og dalbane til 1971 da hun ble solgt til tyske eiere ombygget riggen og rekonstruert henne til seilet passasjerskip Ariadne.

I 1982, en Elsfleth rederiet tok henne med til sitt nye hjemsted, hvor hun har vært siden den gang, og brukes som et herberge og skoleskip for skipets mekanikk og nautiske offiserer.

Hun eies av ikke-kommersiell forening alled Schulschiffverein “Grossherzogin Elisabeth” eV i Elsfleth / Weser og drives av en frivillig mannskap utfører dagers cruise på elven Weser og helgeturer i Tyskebukta og under sommerferien, lengre reiser i Nord Sjøen og Østersjøen. Når det er mulig, tar hun også med i Tall Ship er Races - noen ganger med stor suksess.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Georg Stage

Georg Stage - Fotograf Malene Thyssen

Georg Stage - Fotograf Malene Thyssen


SPESIFIKASJON

  • Name: GEORG STAGE

  • Klasse: A

  • Nasjonalitet: Danmark

  • Byggeår: 1934

  • Hjemmehavn: København, Danmark

  • Rig: Ship

  • Høyde: 29,57 m

  • Skroglengde: 42,03 m

  • Angitt av: Stiftelsen Georg Stages Minde

HANDLE OM

  • Antall traineer: 63

  • Antall fast mannskap: 17

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

Skoleskipet Georg Stage ble bygget i 1934 ved Frederikshavn Shipyard og flytebrygge. Det er et fullstendig riggeren med et permanent mannskap på 10 og 63 kandidater.

Skoleskipet tilhører uavhengig institusjon Georg Stage Memorial Foundation, som har som mål: 'Å gi unge mennesker som ønsker å gå til sjøs, sin første leksjon i praktisk sjømannskap ombord i et spesialbygd skoleskip'. Skoleskipet Georg Stage drives i samsvar med denne politikken til denne dag.

Siden 1981 har kvinner blitt akseptert så vel som menn. Etter fem måneder på havet, kan traineene umiddelbart ta opp en posisjon i handelsflåten, med alle ervervet kvalifikasjoner i henhold til STCW-95.

Historien om Georg Stage går tilbake noen 125 år. Det første skipet seiler under dette navnet - en litt mindre fullt rigget fartøy, ble lansert i 1882 i København. På 25 mai samme år, skipet startet sin jomfrutur med 80 traineer om bord. Skipet var utstyrt og finansiert av rederen Frederik Stage, og hans kone Thea, til minne om sønnen, Georg, som døde av tuberkulose i en alder av 22. Den opprinnelige gallionsfigur portretterer den unge Georg Stage ble overført fra det gamle skipet (nå “Joseph Conrad” i Mystic, CT) til den forrige.

“Georg Stage” var blant de få som deltok i løpene både 1956 og 50-årsjubileet Tall Ships' Races i 2006 (og mange andre i mellom). Stiftelsen hevder å være den eldste aktive opplæringsinstitusjon i sitt slag i verden.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Europa

Europa - fotograf Żeglarz

Europa - fotograf Żeglarz

SPESIFIKASJON

  • Name: EUROPA

  • Klasse: A

  • Nasjonalitet: Nederland

  • Byggeår: 1911

  • Hjemmehavn: Haag

  • Rig: Barque 3

  • Høyde: 28,16 m

  • Skroglengde: 44,50 m

  • Angitt av: Rederij Bark Europa

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europas, Nordsjøen, Atlantic / Karibia, Nord-Amerika East Coast, Canada, Pacific, Sør-Stillehavet, Australasia, Det indiske hav, Antarktis

  • Antall traineer: 48

  • Antall fast mannskap: 16

  • Berth typer: Sengeplasser, hytter

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

“The Bark‘EUROPA’, bygget i 1911, er en velkjent Tall Ship. Siden 1994 har hun deltatt i Tall Ship Races over hele verden. EUROPA reiser havene, besøker Antarktis fra desember til mars hvert år, og deltar i Tall Ships Races i løpet av sommeren.

Hun er et skip som virkelig seiler, med sin komplett sett med spikerslag Sails (som du ikke finner på hver Tall Ship), har hun dekket mange miles, og dermed gi henne kallenavnet “Ocean Wanderer.”

Selv om ikke det største skipet i flåten, er EUROPA veldig mye verdsatt for atmosfæren om bord, så vel som hennes utseende. Alt om hennes gir inntrykk av at våre gjester er på en sann seilskip fra en glemt tidsalder.

Ingen seiling erfaring som trengs
Alle er velkomne til å ta roret, satt seil, bistå med manøvrer, navigasjon, værobservasjoner, Rulle seilene på verftene, og mye mer. Den permanente mannskap vil holde foredrag og instruere deg under reisen i styringsgruppen navigasjon og linje håndtering. Seiling erfaring er ikke nødvendig.

Det er alltid noe nytt å se eller lære av mannskapet, av reisen mannskap eller ved vårt miljø. For noen av gjestene, seiler ombord EUROPA føles som en flukt fra sin daglige rutine. Tenk på en avslappende tid uten telefonen og uten internett. Leve i øyeblikket og beundre rart av natur. Under en reise om bord, etablere deg en rutine som er avslappende og behagelig og holder deg opptatt.

Vårt mannskap og gjester
Vi er svært fornøyd med at skipet har selskap av et svært internasjonalt mannskap og seilas mannskap traineer. Ingen to seilaser er de samme. Har opptil 14 forskjellige nasjonaliteter om bord under en reise er intet unntak. Med alle de forskjellige språkene om bord, har vi en felles språk: engelsk. All kommunikasjon og instruksjoner gitt på engelsk.

Dessuten kan gjennomsnittsalderen varierer på hver reise. Vi har voyage mannskapet om bord fra en alder av 15, men også voyage mannskap på over 60 år gammel. Den viktigste faktoren for å kunne registrere seg for en reise om bord bark EUROPA er å være sunn, ha styrke i armer og ben for liv og arbeid om bord, og være villig til å delta i vakt system.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Blue Clipper

Blue Clipper - fotograf Dennis Jarvis

Blue Clipper - fotograf Dennis Jarvis

SPESIFIKASJON

  • Name: BLUE CLIPPER

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Storbritannia

  • Byggeår: 1999

  • Rig: Topsail Schooner 3

  • Høyde: 37,00 m

  • Skroglengde: 32,80 m

  • Angitt av: Kanskje Seiling

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Skagerrak / Kattegat, Nordsjøen, Atlantic / Karibien, Arctic

  • Antall traineer: 22

  • Antall fast mannskap: 8

  • Berth typer: Sengeplasser, hytter

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: engelsk

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

Blå Clipper er det nyeste tillegg til den Kanskje Seiling flåten. Ombord Blå Clipper, vil du oppleve seiltrening med en kant av luksus. Det er en veldig behagelig skip å seile, med rikelig med komfortable steder å slappe av og nyte turen. Når du går om bord du umiddelbart bli medlem av mannskapet, og er involvert i alle aspekter av livet om bord, fra heise seil, styre skipet og holdt vakt og hjelpe ut i byssa. Du kan bli med TS Blå Clipper ikke vite noen andre, men du vil forlate som en del av familien.

På Kanskje Seiling, har vi vår egen seil treningsprogram, som våre erfarne mannskap vil hjelpe deg å arbeide gjennom på reise. Dette inkluderer alt fra å heise seil, trimming seil, styre skipet og navigerer, for å lære grunnleggende seil knop og lære om været. Din reisen begynner alltid med sikkerhets truser og dekk truser, slik at du forstår alle nødprosedyrer om bord. På Kanskje Seiling, er vi også registrert RYA opplæring på skolen, så kan gi start Yachting, kompetent mannskap, og Watch Leader kvalifikasjoner. Du kan også fullføre landbaserte teori kvalifikasjoner med oss! Vi er også registrert aktivitet Provider for DofE, og du kan fullføre DofE Gold Residential ombord TS Blå Clipper.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Swan

Swan

«Swan» ble bygget som fiskebåt i Lerwick på Shetland i 1900. I 1935 ble hun utstyrt med motor og fortsatte som fiskebåt på Shetland og i England frem til 1980-årene. «Swan» returnerte til Shetland i 1991 der hun ble restaurert og satt i drift som skoleskip. I sin tid var 'svanen' Shetlands største fiskefartøy. Hun fisket etter sild med drivgarn. I dag eies hun av stiftelsen Swan Trust og driver seiltrening og chartervirksomhet.

Atyla

Atyla

Atyla er håndbygget på tradisjonelt vis i Spania i 1980–84. «Atyla» er et av svært få store seilskip bygget i tre som fremdeles er i drift. Skipet er eid og blir drevet av den samme familien som bygget henne. Atyla driver et unikt utdannelsesprogram. Programmet kombinerer undervisningen i tradisjonelle seilferdigheter med store seilskuter, fokus på lagbygging, og miljøbevissthet.

Zryw

Zryw,- Fotograf Pjotr Mahhonin -

Zryw,- Fotograf Pjotr Mahhonin -

SPESIFIKASJON

  • Name: ZRYW

  • Klasse: D

  • Nasjonalitet: Polen

  • Byggeår: 1978

  • Hjemmehavn: Szczecin

  • Rig: Bm Sloop

  • Høyde: 15,75 m

  • Skroglengde: 10,57 m

  • Angitt av: City of Szczecin

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 6

  • Antall fast mannskap: 2

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

S / y Zryw ble bygget i 1978 i Maritime Yacht verftet av Leonid Teliga. Hun er brukt som skoleskip for ungdom og for å hjelpe dem å passere den polske sertifikatet av kompetanse. Disse unge seilere samle erfaringer fra reiser i Østersjøen.

Innenfor de siste 2 årene, Zryw seilte to ganger rundt Østersjøen og en gang til den nordlige kanten av Bottenviken. Da mannskapet passert polarsirkelen. Begge reisene ble belønnet med den lokale Seilbåter turister Award av året. Zryw fortsatt ser ut som nye, takket være en hardt arbeidende og omsorg mannskap som har bygget et sterkt bånd med yachten

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Westvind af Goteborg

SPESIFIKASJON

  • Name: WESTVIND AF GOTEBORG

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Sverige

  • Byggeår: 1913

  • Hjemmehavn: Gøteborg, Sverige

  • Rig: Gaff Ketch

  • Høyde: 16,00 m

  • Skroglengde: 14,58 m

  • Angitt av: Ungdomsfröbundet Sveriges Flotta

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Skagerrak / Kattegat, Nordsjøen

  • Antall traineer: 8

  • Antall fast mannskap: 4

  • Berth typer: Sengeplasser, hytter, Single, blandet

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk, tysk, svensk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: Swedish

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Bygging av Westvind startet i mars 1913. Shipwright Anders Mattsson bygget henne som en klepp ketch i Kungsviken på øya Orust på den svenske vestkysten. Ordren kom fra fiskelag Vestvind av Kalvsund i Gøteborg nordlige skjærgården.

Ved levering i 1914, ble hun utstyrt med en 20 hk Ideal motor, hennes distrikt fiske registreringsnummer var GG 548. Natanael Nilsson, som senere tok navnet Ludvigsson ble Westvind første skipper. Hans sønn, Inge Ludvigsson, forteller at hun ble brukt i fisket frem til 1924, da hun ble solgt til Halsbock på Tjörn å være en fisk lastebåt.

I 1926 Westvind funnet et nytt hjem på Ramholmen på Skaftö. Skipper Albert Svensson omdøpt henne "Vera" og hun ble deretter brukt som en last lastebåt.

Under krigen i 1942 eller 1943, Vera (Westvind) ble solgt til Grundsund og fikk et nytt fiske registreringsnummer, LL 201. Ved slutten av krigen, er det usikkert hva som skjedde, men det er rykter om oppholdssted fra Øster stater er sendt over til Canada. 

I 1946 ble Vera ombygget og ble et tankskip. Hun hadde tanker installert i lasterommet og på dekk. Ifølge rating sertifikat av 1946 Rederi AB Stjornan eide henne. I 1955, navnet endret til Svensk Andelsfisk AB, Goteborg. Hun har også betjent oljeselskapet OK, stasjonert i Onnered og på Ostol.

Fra 1968 til 1976, Vera endret eierskap fem ganger. Kenneth Svord eide henne fra 1973 til 1976. En avisartikkel fra 1974 forteller oss om sine planer om å seile henne til Middelhavet - men fordi hun så like elendig som de andre skipene fortøyd på "The Dock of dreams“, heter det Gullbergsquay i Goteborg . Hun forble bare en drøm ...

I 1978, Morgan og Christina Ohlqvist kjøpte Vera fra Görel Hogg, som hadde vært eier siden 1976. Morgan og Christina gjort noen alvorlige endringer og reparasjoner til skipet, og planen var å konvertere henne til en fritids yacht for familien.

Gert Uthberg och Bjørn Jarde kjøpt Vera i 1986. De startet en totalrenovering for alvor; Målet var å registrere henne for oseaniske passasjer. Mesteparten av arbeidet ble gjort på Kurt Sorensens Skibs-og Bodebyggeri i Aalbaeck i Danmark.

I 1988, en Volvo Penta MD100 erstattet 2-sylindret juni Munktell tondkule-motoren som ble montert på kjøpstidspunktet. Nye vanntanker og septiktanker i rustfritt stål ble montert. Hun fikk også en helt ny rigg. Etter skroget renovering i 1989, fikk hun tilbake sitt opprinnelige navn, Westvind.

Den første sommeren under seil var 1991, men det var fortsatt mye arbeid som kreves på interiør og utstyr. Ved undersøkelsen eksamen i 1994, ble hun registrert for kysttrafikk.

Våren 2002 ble Westvind solgt, i meget god stand, til Thomas Gunnarsson, og mange flere renoveringer har blitt gjennomført i løpet av de siste par årene.

Mer nylig har Westvind fått et komplett nytt sett med seil, ny bom, og skroget fra vannlinjen og opp var fullt betjente igjen.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Vestavind

SPESIFIKASJON

  • Name: VESTAVIND

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Norge

  • Byggeår: 1993

  • Hjemmehavn: Drammen, Norge

  • Rig: Gaff Ketch

  • Høyde: 12,51 m

  • Skroglengde: 11,94 m

  • Angitt av: Arne Kristian Bye

HANDLE OM

  • Antall traineer: 4

  • Antall fast mannskap: 4

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

"Vestavind" er selv bygget i Horten, Norge i 1993. Byggemateriale er ferrosement. Den hjemmehavn er Drammen. Motoren er en 115 hk Perkins.

 

Hun er bygget i henhold til tegninger av RS6 "Nordland". "Nordland" ble bygget i 1894, og gikk ned allerede i 1900. I de seks årene hun var i drift, reddet hun 144 personer og 39 fartøy.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Urtica


SPESIFIKASJON

  • Name: URTICA

  • Klasse: D

  • Nasjonalitet: Polen

  • Byggeår: 2011

  • Hjemmehavn: Szczecin, Polen

  • Rig: Bm Sloop

  • Høyde: 15,85 m

  • Skroglengde: 11,14 m

  • Angitt av: Centrum Żeglarskie

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 6

  • Antall fast mannskap: 2

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

Urania

Urania - fotograf Ministerie van Defensie

Urania - fotograf Ministerie van Defensie

SPESIFIKASJON

  • Name: URANIA

  • Klasse: D

  • Nasjonalitet: Nederland

  • Byggeår: 2004

  • Hjemmehavn: Den Helder, Nederland

  • Rig: Bm Ketch

  • Høyde: 25,00 m

  • Skroglengde: 23,40 m

  • Angitt av: Forsvarsdepartementet, Nederland

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 12

  • Antall fast mannskap: 3

  • Berth typer: Køyer

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: nederlandsk, engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Den nederlandske marinen har eid et seil skoleskip, Urania, siden 1830. Navnet kommer fra gresk mytologi der Urania var muse for astronomi. Hennes crest representerer dette med tegn i dyrekretsen og hennes motto betyr 'årvåkenhet uten frykt'.

Den nåværende Urania er den sjette og ble bygget i 2003/2004. Linjene av Urania er basert på linjene i det tidligere Urania til en utforming av Olivier van Meer, men bygget i 2004 standarder. Hun har overnatting for et mannskap på sytten og er rigget som en ketch. Urania brukes som skoleskip for opplæring av kadetter.

Urania konkurrerte i Tall Ships Atlantic Challenge 2009 og vant Friendship Trophy for dette løpet serien.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Tuulelind

Tuulelind - fotograf Pjotr Mahhonin

Tuulelind - fotograf Pjotr Mahhonin

SPESIFIKASJON

  • Name: TUULELIND

  • Klasse: D

  • Nasjonalitet: Estland

  • Byggeår: 2016

  • Hjemmehavn: Tallinn

  • Rig: Bm Sloop

  • Høyde: 0,00 m

  • Skroglengde: 13,15 m

  • Angitt av: Estonian Maritime Academy of TUT av

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 8

  • Antall fast mannskap: 2

  • Berth typer: Mixed

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk, estisk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: Russian

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Estonian Maritime Academy er en av skolene i Tallinn University of Technology , og det er den eneste utdanningsinstitusjonen i Estland som tilbyr profesjonell høyere utdanning og masternivå utdanning i det maritime området. Vi er lokalisert i hovedstaden Tallinn, men har også to sentre i Saaremaa.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Thalassa

thalassa - fotograf Garitzko

thalassa - fotograf Garitzko

SPESIFIKASJON

  • Name: THALASSA

  • Klasse: A

  • Nasjonalitet: Nederland

  • Byggeår: 1980

  • Hjemmehavn: Harlingen

  • Rig: barquentine 3

  • Høyde: 37,20 m

  • Skroglengde: 39,00 m

  • Angitt av: Sailing Charter Thalassa BV

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Middelhavet

  • Antall traineer: 30

  • Antall fast mannskap: 6

  • Berth typer: Hytter

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: nederlandsk, engelsk, tysk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

THALASSA ble opprinnelig bygget i 1980 i Harlingen, Holland, men etter at hun sank i 1985 ble kjøpt av Arnold Hilkema og Jacob Dan som helt ombygd og ombygget henne. Hun ble relansert i 1995.

2004 var det første året hun deltok i The Tall Ships Races.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Tara

The_schooner_TARA_(Port_Lay,_Île_de_Groix,_2009).jpg

Tara - Fotograf Yohann.cordelle


SPESIFIKASJON

  • Name: TARA

  • Klasse: D

  • Nasjonalitet: Danmark

  • Byggeår: 1958

  • Rig: Bm Ketch

  • Høyde: 21,70 m

  • Skroglengde: 18,00 m

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Skagerrak / Kattegat, Nordsjøen, Atlanterhavet / Karibia

  • Antall traineer: 5

  • Antall fast mannskap: 5

  • Berth typer: Mixed

  • Operasjonell språk (r) om bord: Danish

  • Andre språk (s) snakkes om bord: engelsk, norsk

  • Spesielle behov ivaretatt: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

St Barbara V

Akela_og_St_Barbara_V.JPG

St Barbara V - Fotograf Bjørn som tegner

SPESIFIKASJON

  • Name: ST BARBARA V

  • Klasse: D

  • Nasjonalitet: Storbritannia

  • Byggeår: 2000

  • Hjemmehavn: Gosport

  • Rig: Bm Sloop

  • Høyde: 18,00 m

  • Skroglengde: 12,83 m

  • Angitt av: Royal Artillery Yacht Club

HANDLE OM

  • Antall traineer: 7

  • Antall fast mannskap: 2

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

St Barbara V eies og drives av Royal Artillery Yacht Club. Lansert i 2000, hun er den tredje Rustler 42' , og det første bygget for seil opplæringsformål. Hun er klubbens femte flaggskip og er den største yacht eid av britiske service klubber. Klubben har eksistert i 74 år til fordel for sine medlemmer og Royal Artillery.

Klubben bruker St Barbara for å utvikle unge (og gamle!) Soldater og offiserer gjennom eventyrlystne aktivitet Offshore Sailing.

St Barbara brukte sist vinter på Kanariøyene gjennomføre 7 spennende treningsperioder, med en spesielt krevende retur etappe til Storbritannia i februar. Hun tilbringer mesteparten av sommersesongen i britisk farvann, med unntak for hennes deltakelse i Tall Ships' Race, og gjeldende planer se henne tilbringe neste vinter i Middelhavet. Klubben håper å sende henne til Karibien i 2007, som en del av vår 75-årsjubileum. 
Klubben kjøre et bredt spekter av aktiviteter i flere disipliner, inkludert: offshore, jolle og brettseiling.

Kontakt: rob.pizii810@mod.uk

Wikipedia/Sailtraininginternational.org