Tweet This

Spaniel

Spaniel - fotograf Alejandro Arce Herrero

Spaniel - fotograf Alejandro Arce Herrero

SPESIFIKASJON

  • Name: SPANIEL

  • Klasse: C

  • Nasjonalitet: Latvia

  • Byggeår: 1979

  • Hjemmehavn: Riga, Latvia

  • Rig: Bm Sloop

  • Høyde: 23,43 m

  • Skroglengde: 17,05 m

  • Angitt av: Gunars Steinerts

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Nord-Amerika East Coast, Canada

  • Antall traineer: 6

  • Antall fast mannskap: 6

  • Berth typer: Sengeplasser, hytter

  • Operasjonell språk (r) om bord: Latvisk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: Engelsk, Russisk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Spesielle behov ivaretatt: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Spanjol er designet og bygget i Polen i 1979 som en enhånds hav racer. I 1980 polske Seilere tok linje laud i OSTAR 80 løp etter en 19 dagers Westward Atlantic Crossing. Fra 1982 til 1997, Academy of Science for forskning og sporadisk cruising og racing brukt Spaniel.

Privateid siden 1997, er Spaniel engasjert i Sail Training for latviske ungdommer og nøt suksess i mange av Tall Ships Races.

Kontakt e-post adresse: steinerts@apollo.lv

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Skonnerten Jylland

Skonnerten Jylland - Fotograf JanTurin

Skonnerten Jylland - Fotograf JanTurin

SPESIFIKASJON

  • Name: SKONNERTEN JYLLAND

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Danmark

  • Byggeår: 1951

  • Hjemmehavn: Gaerup, Danmark

  • Rig: Topsail Schooner 3

  • Høyde: 23,57 m

  • Skroglengde: 31,10 m

  • Angitt av: DSI Andromeda

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 19

  • Antall fast mannskap: 6

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Skonnerten Jylland er hjem til totalt seks unge mennesker som alle har enkeltrom på skipet. Vi spiser og lage mat sammen i byssa, og elevene går i vår egen interne skole i den store dekk saloon.

Gjennom årene har vi oppnådd gode resultater med mange sosiale vanskeligstilte ungdommer og unge med ADHD. Vi har bred erfaring i å jobbe med disse ungdommene og styre gjennom ansvar, forholdet og struktur, forutsigbarhet og utdanning for å hjelpe unge mennesker med mangel på kompetanse og ikke minst, med mot til å få utdanning og gå inn i voksenlivet, med en sterkere følelse av å være i stand til å møte de økende kravene fra samfunnet.

Skipet deltar i flere internasjonale løp, noe som bidrar til å gi unge mennesker om bord i en levetid opplevelse av samarbeid og samhold, samt øke den enkeltes selvbilde.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Rupel

Rupel - fotograf S.J De Waard

Rupel - fotograf S.J De Waard

SPESIFIKASJON

  • Name: RUPEL

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Belgia

  • Byggeår: 1996

  • Hjemmehavn: Boom, Belgia

  • Rig: Gaff Schooner 2

  • Høyde: 18,22 m

  • Skroglengde: 17,55 m

  • Angitt av: Jan Vandenborne

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 8

  • Antall fast mannskap: 6

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

Rupel ble bygget på bredden av elven Rupel av arbeidsledige ungdommer og lansert i 1996.

Prosjektet med å bygge denne gaffed skonnerten gitt disse ungdommene med ferdigheter som vil hjelpe dem å finne jobb lettere.

På sommeren seiler Rupel den belgiske kysten og tar del i Tall Ships' Races og andre arrangementer i Nord-Europa.

Kontakt: jan_vandenborne@telenet.be

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Rona II

Rona II - fotograf Ross

Rona II - fotograf Ross

SPESIFIKASJON

  • Name: RONA II

  • Klasse: D

  • Nasjonalitet: Storbritannia

  • Byggeår: 1991

  • Hjemmehavn: Hamble, England

  • Rig: Bm Ketch

  • Høyde: 25,91 m

  • Skroglengde: 20,57 m

  • Angitt av: The Rona Sailing-prosjektet

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europas, Atlantic / Karibia, Nord-Amerika East Coast, Nord-Amerika West Coast, Canada

  • Antall traineer: 16

  • Antall fast mannskap: 7

  • Berth typer: Sengeplasser, sovesal, hengekøyer, Single, Blandet

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Spesielle behov ivaretatt: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Rona II, en Oyster 68, er en av tre skip som drives av Rona Seiling Project. Rona II ble bygget i 1991 og har siden blitt en av de hardest arbeidende og mest elastiske Oyster yachtene i verden. Hun har tatt mer enn 7200 unge mennesker seiling, har avsluttet 21 internasjonale og tre Transatlantiske Tall Ships kampanjer, og har seilt mer enn 250,000nm i sin karriere hittil. Rona II er den Rona Seiling Prosjekt flaggskip og er sentral i operasjonen. Med en økonomisk og i-slag bistand sammen med mange frivillige timer på jakt etter henne, er Rona i utmerket tilstand, og er ventet å fortsette å ta folk til havet på livsforvandlende seilaser i mange år framover.

En av de mest unike aspekter av organisasjonen, som er nøkkelen til et langt liv og suksess, er at organisasjonen er frivillig basert. Bortsett fra de fire dedikerte heltidsansatte som fører tilsyn med forvaltningen av organisasjonen, avhenger RSP på mer enn 300 frivillige til å kjøre seilaser, og for å opprettholde og sett skipene. Rikdommen av organisasjonen i dag er funnet i forskjellig bakgrunn og ferdigheter av frivillige, alt fra helse og maritime fagfolk til studenter. Våre skippere er alle erfarne og høyt kvalifiserte. De fleste av våre frivillige afterguarden ble med i prosjektet som traineer, og 60% av våre 62 skippere sluttet på denne måten.

Nøkkelen til etos av organisasjonen er likestilling mellom tilgang. Vi har ikke spesifikt rettet mot noen gruppe ungdommer eller voksne, og vi har stor tro på verdien av å blande mennesker med ulik bakgrunn og omstendigheter, som legger en dybde på makeløs kompetanse, spesielt for unge mennesker, men også for sårbare voksne.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Pogoria

Pogoria - fotograf -SA 2.5

Pogoria - fotograf -SA 2.5

SPESIFIKASJON

  • Name: POGORIA

  • Klasse: A

  • Nasjonalitet: Polen

  • Byggeår: 1980

  • Hjemmehavn: Gdynia, Polen

  • Rig: barquentine 3

  • Høyde: 33,22 m

  • Skroglengde: 41,10 m

  • Angitt av: Sail Training Association Polen

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Middelhavet

  • Antall traineer: 40

  • Antall fast mannskap: 12

  • Berth typer: Hytter, studenthjem

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: Polsk

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

Det fullt rigget skipet Pogoria ble bygget i 1980 for Iron Sjakkel brorskap - en marin utdanningsprosjekt som ble unnfanget og grunnlagt av kaptein Adam Jasser i 1971. Prosjektet ble senere sponset av den polske nasjonal TV, TV Magazine “Flying Dutchman”.

Den nåværende eier og operatør av Pogoria er Sail Training Association Polen. Hun er 154 fot lang samlet med overnatting for inntil 50 mannskap og studenter.

Kontakt E-postadresse: pogoria@pogoria.pl

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Ocean Scout

Ocean Scout - fotograf Pjotr Mahhonin

Ocean Scout - fotograf Pjotr Mahhonin

SPESIFIKASJON

  • Name: OCEAN SCOUT

  • Klasse: C

  • Nasjonalitet: Storbritannia

  • Byggeår: 1993

  • Hjemmehavn: West Mersea, Essex, Storbritannia

  • Rig: Bm Ketch

  • Høyde: 19,20 m

  • Skroglengde: 14,94 m

  • Angitt av: Adventures Offshore

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Nordsjøen

  • Antall traineer: 11

  • Antall fast mannskap: 3

  • Berth typer: Sengeplasser, Blandet

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Spesielle behov ivaretatt: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Søsterskip Ocean Scout og Offshore Scout er bygd for formålet, godt utstyrt, Oyster 49 galeaser. De opererer fra østkysten Storbritannia havnen i Ipswich, seiling helg eller lengre cruise med mannskap på opptil 11 unge mennesker fra alle bakgrunner.

Adventures Offshore er en veldedig stiftelse og har tilbudt trygg seiltrening siden 1964. Vi er en RYA anerkjent lærebedrift og har DofE gull Residential Voyages.

Web: www.adventuresoffshore.co.uk

kontakt: sailing@adventuresoffshore.co.uk

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Morning Star of Revelation

Morning Star of Revelation - fotograf Żeglarz

Morning Star of Revelation - fotograf Żeglarz


SPESIFIKASJON

  • Name: MORNING STAR OF REVELATION

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Storbritannia

  • Byggeår: 1978

  • Hjemmehavn: Chatham, Kent, Storbritannia

  • Rig: Gaff Ketch

  • Høyde: 20,12 m

  • Skroglengde: 16,30 m

  • Angitt av: Morning Star Trust

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Skagerrak / Kattegat, Nordsjøen, Middelhavet, Atlanterhavet / Karibia

  • Antall traineer: 11

  • Antall fast mannskap: 3

  • Berth typer: Sengeplasser, Blandet

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

FINNE UT MER BESTILLE PLASS

BIOGRAFI

Morning Star Trust har vært å ta folk trygt til sjø under seil i over 25 år. Årlig, tilbyr vi et fast program for enkeltpersoner til å delta, samt blokk bestillinger for grupper.

Vi opererer to yachter, Morning Star of Revelation (en 62ft Gaff Ketch) og vår trening yacht Dayspring en 36ft Bermudan slupp). Vi er spesialister på aktiviteter som passer hertugen av Edinburgh Gold Award boligseksjonen. Ombord Dayspring er vi i stand til å tilby RYA kurs som spenner fra Kompetent Crew til Kyst Skipper. Mannskaper ta del i alle aspekter ved å drive skipene. Cruising områdene omfatter Thames Estuary, sørkysten av England, Belgia, Frankrike og Nederland.

Hvert år vi gå videre som en del av Sail Training International Tall Ships flåten. Som en liten kristen basert organisasjon kan vi tilby en morsom, avslappet og vennlig tilnærming til seiling med minimal kostnad (Foto: MAX).

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Maybe

Maybe - fotogras Ronnie Robertson

Maybe - fotogras Ronnie Robertson

SPESIFIKASJON

  • Name: MAYBE

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Storbritannia

  • Byggeår: 1933

  • Rig: Gaff Ketch

  • Høyde: 24,07 m

  • Skroglengde: 22,00 m

  • Angitt av: Steve Swallow

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Skagerrak / Kattegat, Nordsjøen

  • Antall traineer: 14

  • Antall fast mannskap: 4

  • Berth typer: Hytter, Enkelt

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Spesielle behov ivaretatt: Ja

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

Kanskje, som ble lansert i 1933, er designet for rundt i verden cruising og bygget av De Vries Lentsch, Amsterdam for Jan Jacob van Rietschoten. Hun var skjult under andre verdenskrig og etterpå hun gjennomgikk en fullstendig ombygging med en ny rigg. Kanskje tok del i den første Tall Ships Race i 1956. 
Hun seilte hovedsakelig rundt Middelhavet og på 70-tallet jevnlig krysset Atlanteren mellom Vestindia og Middelhavet. På 80-tallet hun også seilt gjennom Panamakanalen og opp østkysten av USA til Canada. 
Hun ble solgt til nåværende eiere i 1989 og gjennomgikk en fullstendig restaurering tilbake til seiling i 2007 rundt Skottland og deretter til Spania i fjor.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Loa


SPESIFIKASJON

  • Name: LOA

  • Klasse: A

  • Nasjonalitet: Danmark

  • Byggeår: 1922

  • Hjemmehavn: Aalborg

  • Rig: barquentine 3

  • Høyde: 23,30 m

  • Skroglengde: 30,50 m

  • Angitt av: Tall Ship Aalborg Fonden

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 23

  • Antall fast mannskap: 9

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

LOA ble bygget som en tremastet skonnert i Svendborg, Danmark i 1922 - og restaurert som et barquentine i Aalborg, Danmark 2004-09. Skipet eies av det danske seiltrening tillit, Tall Ship Aalborg Fonden. Den hjemmehavn er Aalborg, vert for The Tall Ships' Races i 1999, 2004, 2010, og igjen i 2015. LOA er Danmarks tredje klasse A skip, de to andre er de i full rigget skip Danmark og GEORG scenen.

LOA er en vanlig deltaker i The Tall Ships Races.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Kyrre

SPESIFIKASJON

  • Name: KYRRE

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Norge

  • Byggeår: 1925

  • Hjemmehavn: Fredrikstad

  • Rig: Gaff Ketch

  • Høyde: 12,13 m

  • Skroglengde: 12,09 m

  • Angitt av: 1.Isegran Sjo SPEIDERGRUPPE

HANDLE OM

  • Antall traineer: 5

  • Antall fast mannskap: 4

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Kyrre er en 27-tonns og 43 fot lang, gaffelrigget seilskip som ble bygget i 1925 i  Risør ,  Norge. Kyrre startet som et fiskefartøy, men etter 44 år Kyrre gikk fra fiskefartøyet til en privat yacht. 


Kyrre har vært eid av forskjellige mennesker gjennom årene, men ble kjøpt av Sea Scout konsernet  Isegran Sjøen  høsten 2017. Siden da Kyrre har blitt brukt til å undervise barn, tenåringer og unge voksne til å seile en tradisjonell seilfartøy. De har derfor også fått et innblikk i tradisjonell maritim historie og kultur.

Vi har vår base i Fredrikstad, Norge og har ukentlige møter der vi bruker vår tid seiling på Kyrre.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Juan De Langara

Juan De Langara - fotograf Rodhullandemu

Juan De Langara - fotograf Rodhullandemu

SPESIFIKASJON

  • Name: JUAN DE LANGARA

  • Klasse: C

  • Nasjonalitet: Spania

  • Byggeår: 1983

  • Hjemmehavn: La Coruna, Spania

  • Rig: Bm Schooner 2

  • Høyde: 18,44 m

  • Skroglengde: 18,25 m

  • Angitt av: Asociacion Juan de Langara

HANDLE OM

  • Antall traineer: 9

  • Antall fast mannskap: 3

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Etter Cutty Sark Tall Ships' Races i 1990, ble en gruppe av sambandsmenn fra La Coruna, som var alle sjømenn, så tatt med filosofien av løpene og seilet trening erfaring de bestemte seg for å leie en båt og kjøre selv. Denne gruppen kjørte forbindelseskontor da Cutty Sark Tall Ships' Races tilbake til La Coruna i 1994 da innleid Ice Maiden for løpene i 1996, får sponsing fra La Coruna havnemyndighet.

Motivert av idealer seil trening og inspirert av Robin Duchesne å starte et seil trening organisasjon, chartret de skipene igjen i 1997 og 1998, men i 1999 bestemte seg for å kjøpe sin egen båt slik at de kunne regelmessig rase i The Tall Ships' Races. Selv om svært unge, de hver har bidratt så mye som de kunne, og mottar sponsor igjen fra byen La Coruna, kjøpte de Juan de Langara.

Mesteparten av året, Juan de Langåra seil på korte turer og har som mål å seile med unge mennesker så mye som mulig.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Ingo

Ingo - fotograf Axel Pettersson

Ingo - fotograf Axel Pettersson

SPESIFIKASJON

  • Name: INGO

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Sverige

  • Byggeår: 1922

  • Hjemmehavn: Göteborg

  • Rig: Gaff Schooner 3

  • Høyde: 26,10 m

  • Skroglengde: 27,80 m

  • Angitt av: Skonaren Ingo

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 12

  • Antall fast mannskap: 11

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Skipet er en 3-firemastet for- og akter-skonnert, noe som betyr at alle tre master er av lik lengde og inneholder ingen råseil yards.

Ingo ble bygget i 1922 ved den kjente verftet i Sjotorp i begynnelsen av Göta kanal ved innsjøen V'anern. Ved lanseringen skipet fikk navnet Ingo.

I løpet av årene som Ingo seilte med lasten hun hadde i sin tur ulike hjem havner som Sjotorp, Tregrund, Slite, Kladesholmen, Mollösund, Kållandsö, Västervik og tilbake i Sjotorp igjen. Hun var godt kjent rundt Øster og norske kyster. Selvfølgelig har det ytre utseendet til Ingo endret seg over årene. Fra en vakker tre-mastet hvitlakkert seilskip hun endte opp som en svart motorskip med styrhus og en stålmast. For mange år i løpet av 50-tallet og 60-tallet Ingo ble engasjert i drivgarnfiske etter sild i Nordatlanteren nord for Island. I begynnelsen av juli lastet hun 1000 tomme trefat, som ble fylt i løpet av 2-3 måneder av fiske. Hun er et hardt arbeid i stormfulle farvann for jern menn i tre skip.

Når det var ingen flere laster å bli funnet, ble hun lagt ut for salg. Ake J'arn, eier av selskapet Albrechtsson-Hasse i Goteborg, kjøpte Ingo i 1976. Hensikten var å gjenopprette Ingo inn i hennes opprinnelige form, for å bruke henne i trening og rekreasjon for de ansatte i selskapet, på den tiden arbeider med rigg og seil for de mange skipsverftene i Goteborg.

Ansvaret for Ingo var i 1983 overtatt av non-profit organisasjon “Skonnerten Ingo venner”, hvis viktigste formål er å bevare Ingo som en levende arvestykke fra alderen seilskuter og til å overføre kunnskap til å håndtere et slikt skip til nye generasjoner. I løpet av de siste årene en stor innsats har blitt satt inn av medlemmene i restaureringen av Ingo.

Den 6. oktober 2001 politikken i vår organisasjon ble offisielt bekreftet, da National Museum of Naval History besluttet å markere Ingo som en “skip skal bevares”. Motivasjonen var at “skipet må betraktes som svært verdifullt som en del av vår kulturhistorie”.

Ingo hjemsted er Goteborg og seiling foregår mellom mai og oktober. Treningsleirer for ungdom har blitt en mye verdsatt del av virksomheten. Med sin store sedan og overnatting fasiliteter, er Ingo også svært godt egnet for selskapets charter og konferanser.

“Skonnerten Ingo venner” er et åpent non-profit organisasjon uten krav om havet opplevelse. Det er en spesiell ungdomsavdelingen for aldre 14-25. Om sommeren er det flere lengre og kortere seilturer arrangert for medlemmene, noe spesielt for unge mennesker.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Helena


SPESIFIKASJONER

  • Name: HELENA

  • Class: C

  • Nationality: Finland

  • Year built: 1992

  • Home port: Uusikaupunki, Finland

  • Rig: Bm Schooner 2

  • Height: 35.48 m

  • Length of hull: 31.80 m

  • Entered by: The Sail Training Association, Finland

ABOUT

  • Areas of operation: Northern Europe, Baltic

  • Number of trainees: 24

  • Number of permanent crew: 4

  • Berth types: Cabins

  • Showers: Yes

  • Operational language(s) on board: English

  • Other language(s) spoken on board: Finnish

  • Special diets catered for: Yes

  • Special needs catered for: Yes

TALL SHIP RACES AND REGATTAS

BIOGRAPHY

This flag ship of the Finnish Sail Training fleet represents the centre of youth work combining adventure pursuits under sail.

She first took part in the Tall Ships Races in the Baltic in 1992 and has entered several times since.

The schooner “Helena” has proved herself to be a fast and seaworthy sailing boat by virtue of her stylish construction and rigging; she is a prime example of the high standards in the Finnish art of boatbuilding.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Hawila


SPECIFICATION

  • Name: HAWILA

  • Class: B

  • Nationality: Finland

  • Year built: 1935

  • Home port: Copenhagen

  • Rig: Gaff Ketch

  • Height: 21.82 m

  • Length of hull: 26.10 m

  • Entered by: Hawila Project

ABOUT

  • Areas of operation: Northern Europe, Baltic

  • Number of trainees: 25

  • Number of permanent crew: 5

  • Berth types: Bunks, Cabins, Dormitory, Mixed

  • Showers: Yes

  • Operational language(s) on board: English

  • Other language(s) spoken on board: Danish, French, Greek, Italian, Spanish

  • Special diets catered for: Yes

  • Special needs catered for: Yes

TALL SHIP RACES AND REGATTAS

BIOGRAPHY

Hawila was built in Risor, Norway in 1935 as a cargo ship. Oak was used for the hull and frames. She was built for the Bryngelsson family from Ockero, outside Gothenburg in Sweden. 

During Hawila’s days as a cargo ship she transported ice and grain for the North Sea fish harbours until the end of the 60’s. After many restful years the ship was bought by seafarers of Ockery, Sweden.

They renovated the ship as a training vessel to fit the educational purposes of the Bratteberg Marine School. In 2002 schooner Hawila achieved K-status by Statens Sjohistoriska Museers fartygsrod in Sweden, which means that the ship was recognised to have an important cultural historic value.

In Spring 2009 Hawila was sailed to her new home port of Turku.

Hawila is supported by an Association which co-operates with Forum Marinum, the Turku Municipality and the Marine High School of Turku. The Association aims to maintain and support the natural and cultural heritage of the Baltic Sea. Additionally the Association is committed to develop youth work onboard Hawila. 

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Gratitude

Gratitude - fotograf Remigiusz Józefowicz

Gratitude - fotograf Remigiusz Józefowicz

SPESIFIKASJON

  • Name: GRATITUDE

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Sverige

  • Byggeår: 1909

  • Hjemmehavn: Gøteborg, Sverige

  • Rig: Gaff Ketch

  • Høyde: 23,47 m

  • Skroglengde: 23,00 m

  • Angitt av: Stiftelsen Svenska Kryssarklubbens Seglarskola

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Skagerrak / Kattegat

  • Antall traineer: 20

  • Antall fast mannskap: 8

  • Berth typer: Sengeplasser, sovesal, hengekøyer, Blandet

  • Operasjonell språk (r) om bord: Swedish

  • Andre språk (s) snakkes om bord: engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Takknemlighet ble bygget i Porthleven, 1903 som en seiler tråler. Hun ble solgt til Sverige i 1932 og til Svenska Kryssarklubbens Seglarskola (den svenske Cruising Club Sail Training Foundation) i 1957.

Siden 1959 Takknemlighet har seilt med tenåringer og voksne lærlinger i løpet av sommermånedene, og charter med skoler og bedrifter i løpet av våren og høsten.

Hun har deltatt i Tall Ships' Races på mange anledninger.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Gedania

Gedania - fotograf - Albert Bridge

Gedania - fotograf - Albert Bridge


1

SPESIFIKASJON

  • Name: GEDANIA

  • Klasse: C

  • Nasjonalitet: Polen

  • Byggeår: 1975

  • Hjemmehavn: Gdynia

  • Rig: Schooner 2

  • Høyde: 20,84 m

  • Skroglengde: 23,30 m

  • Angitt av: Sail Training Association Polen

HANDLE OM

  • Antall traineer: 13

  • Antall fast mannskap: 6

  • Berth typer: Hytter

  • Dusjer: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Gedania ble bygget i 1975 og inn i Tall Ships' Races ved flere anledninger.

I 2005 ble hun gjenoppbygd av Sail Training Association Polen. Hennes skroget ble utvidet, og hun er nå nesten 24 meter i lengde. Hun hadde også nye seil, nytt utstyr, nye mannskap og nye opplevelser.

Gedania er lisensiert til å bære opp til 20 personer. Livet om bord er avslappet, men det kan også være full av utfordringer og muligheter.

Traineer trenger ingen tidligere seilerfaring - vi vil lære deg alt du trenger å vite - alle tar del i driften av båten. Hvis du er eventyrlysten, energisk, morsom og lett å gå, og hvis du virkelig nyte livet så ta kontakt.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Farurej

Farurej - fotograf Oscar Arky

Farurej - fotograf Oscar Arky

SPESIFIKASJON

  • Name: FARUREJ

  • Klasse: C

  • Nasjonalitet: Polen

  • Byggeår: 1980

  • Hjemmehavn: Gdynia, Polen

  • Rig: Bm Yawl

  • Høyde: 14,94 m

  • Skroglengde: 13,64 m

  • Angitt av: ATOL

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 6

  • Antall fast mannskap: 3

  • Berth typer: Sengeplasser, Blandet

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: Polsk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: engelsk

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Faruruej er en mahogny yawl og hun ble formelt eid av den polske marinen. Hun er vanligvis brukes til trening og sjøreiser av medlemmer av ATOL (gren av polske marinen Yacht Club i Warszawa).

Hun er en vanlig deltaker i The Tall Ships' Races når den holdes i Østersjøen.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org