Tweet This

Esprit

Esprit - fotograf Żeglarz

Esprit - fotograf Żeglarz

SPESIFIKASJON

  • Name: ESPRIT

  • Klasse: C

  • Nasjonalitet: Tyskland

  • Byggeår: 1995

  • Hjemmehavn: Bremen, Tyskland

  • Rig: Schooner 2

  • Høyde: 17,98 m

  • Skroglengde: 19,92 m

  • Angitt av: Sailtraining Esprit

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum, Skagerrak / Kattegat, Nordsjøen, Middelhavet, Atlanterhavet / Karibia

  • Antall traineer: 12

  • Antall fast mannskap: 4

  • Berth typer: Sengeplasser, hytter, Blandet

  • Operasjonell språk (r) om bord: tysk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

Esprit er en kald støpt tre båt med en moderne skonnert rigg, klepp for- og hoved Bermuda. Hun ble bygget på Bremer Bootsbau Vegesack GmbH (BBV) Shipyard i Bremen i 1995 og hedret i 1997 for sitt arbeid fremme internasjonal forståelse seiling med 50:50 tysk og engelsk mannskap, og vant Cutty Sark Trophy.

Siden da Esprit har seilt som et skoleskip mellom Canada og Russland i Østersjøen, å ta del i alle Tall europeiske Ships Races og hver etappe av Tall Ships 2000. Esprit eies av JKW JugendKutterWerk Bremen eV

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Dar Szczecina

Dar Szczecina - fotograf Mateusz War.

Dar Szczecina - fotograf Mateusz War.

SPESIFIKASJON

  • Name: DAR SZCZECINA

  • Klasse: C

  • Nasjonalitet: Polen

  • Byggeår: 1969

  • Hjemmehavn: Szczecin

  • Rig: Bm Sloop

  • Høyde: 20,84 m

  • Skroglengde: 18,00 m

  • Angitt av: Centrum Żeglarskie

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 9

  • Antall fast mannskap: 3

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Dar Szczecina eies av City of Szczecin i Polen og har gjennomført mange Tall Ships' Races siden 1976, normalt bemannet av studenter fra byen. Fartøyets navn betyr "gave Szczecin".

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Cisne Branco

Cisne Branco - fotograf Bruce Bodner

Cisne Branco - fotograf Bruce Bodner

SPESIFIKASJON

  • Name: CISNE BRANCO

  • Klasse: A

  • Nasjonalitet: Brasil

  • Byggeår: 1999

  • Hjemmehavn: Rio de Janeiro

  • Rig: Ship

  • Høyde: 44,48 m

  • Skroglengde: 62,40 m

  • Angitt av: brasilianske marinen

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 8

  • Antall fast mannskap: 67

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Den brasilianske marinen bestilt en ny Tall Ship, en tre masted Clipper, den 4. februar 2000. Skipet er passende navnet “Cisne Branco” - White Swan. Hennes byggingen ble inspirert av utformingen av de siste “Clippers” av det 19. århundre, og under veiledning av den brasilianske marinen, ble bygget i Amsterdam, Nederland.

Sjøforsvarets oppfatning av hvordan sine skoleskip skal utformes og ansatt har endret seg betydelig, hovedsakelig på grunn av den økende teknologisk raffinement av marinefartøyer. The Tall Ships tidligere brukt, den “Guanabara” brukt til 1962 (nå “Sagres” av den portugisiske marinen), og “Almirante Saldanha” brukt frem til 1964, var den siste av sin klasse til å seile under brasiliansk flagg.

Denne nye Tall Ship, “Cisne Branco”, vil ikke bli brukt til tradisjonelle trenings reiser av Naval Academy kadetter, i motsetning til hva man kanskje tror. Denne delen av Naval Academy opplæring vil bli gjennomført på skoleskipet “Brasil”, et skip som ligner på en fregatt designet og bygget i Brasil og teknologisk oppdatert for den aktuelle oppgaven.

Nautiske hendelser av lignende art forekommer ofte over hele verden. De kan alltid stole på den sterke deltakelse av internasjonale maritime og marine miljøer, på grunn av den viktige rollen ved sjøen i utviklingen av disse landenes folkeslag og kulturer. Med den nye “Cisne Branco”, ble Brasil i stand til å delta i arrangementer av denne typen, mens i utlandet og i de mange havnene langs kysten sin.

“Cisne Branco” vil også bli brukt til trening. Selv om moderne marinen er teknologisk avansert, essensen av sjøfarende fortsetter å være grunnleggende navy kravet. Det er av største betydning at fremtidige marineoffiserer og mannskap ikke bare vite om de nyeste teknologiske fremskritt, men også vite det vesentlige av sjøfarende at de vil bære med seg hele sin sjømilitære karriere.

Hovedformålet med “Cisne Branco” er å utvikle og fremme brasilianske marine tradisjoner. Derfor vil det ta del i de viktigste nautiske hendelser, som representerer den brasilianske marinen, i Brasil og i utlandet.

Hun ble bygget i henhold til Clipper prosjektet i slutten av det 19. århundre, og hennes viktigste funksjonene er mengden av seil og det faktum at hun ikke er for tung som gjør henne til å seile vakkert.

Skipet har all den nyeste teknologien innen navigasjon og sikkerhetsutstyr, og er veldig behagelig, men alle manøvre på dekk er gjort akkurat som i det 19. århundre.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Challenge Wales

Challenge Wales - fotograf Pjotr Mahhonin

Challenge Wales - fotograf Pjotr Mahhonin

SPESIFIKASJON

  • Name: CHALLENGE WALES

  • Klasse: C

  • Nasjonalitet: Storbritannia

  • Byggeår: 2000

  • Hjemmehavn: Cardiff

  • Rig: Bm Cutter

  • Høyde: 27,54 m

  • Skroglengde: 22,00 m

  • Angitt av: Challenge Wales

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europas

  • Antall traineer: 12

  • Antall fast mannskap: 6

  • Berth typer: Sengeplasser, Enkelt

  • Dusjer: Ja

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Spesielle behov ivaretatt: Ja

  • Blue Flag medlem: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BLÅTT FLAGG-ORDNINGEN MEDLEM

BIOGRAFI

Utfordringen Wales opprinnelig kjørte rundt om i verden, to ganger, i Global Challenge Yacht Race før den brukes for seil trening. Seiling med opptil 18 personer om bord, har hun deltatt i Tall Ships Races og regattaer, Små Ships Races, og forplikter seil opplæringsaktiviteter hovedsakelig rundt Wales, Irland og sørkysten av England.

Utfordringen Wales har vært i drift siden 2009 og har jobbet med unge mennesker og grupper, i alderen 12-25 år, fra en rekke bakgrunner, inkludert synshemmede, autistisk, de som ikke er i utdanning, arbeid eller opplæring, skoler, ungdomsklubber og grupper , uinformerte grupper, de som tar del i DofE Award Scheme, og de bare ute etter et eventyr og moro, samtidig som nye venner og utfordre seg selv. Bursary finansiering er ofte tilgjengelig for å hjelpe unge mennesker hoppe ombord.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Bies

Bies - fotograf Happa

Bies - fotograf Happa


SPESIFIKASJON

  • Name: BIES

  • Klasse: D

  • Nasjonalitet: Polen

  • Byggeår: 1972

  • Hjemmehavn: Szczecin

  • Rig: Bm Ketch

  • Høyde: 15,30 m

  • Skroglengde: 15,48 m

  • Angitt av: Wojciech Kaczor

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 8

  • Antall fast mannskap: 2

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

SY Bies er en DIY-bygget havet yacht som seiler Østersjøen og Nordsjøen. Navnet kommer fra pre-slavisk demon kjent som Bies.

Skroget ble bygget på begynnelsen av 1970-tallet i industriutstyr fasiliteter (ZUp) i Nysa før de blir endelig utstyrt og innredet på yacht verftet i Szczecin. Den ble lansert i juli 1972 og siden den gang har det blitt seiler havene på reiser i regi av MZKS Nysa idrettslag. På begynnelsen av 1980-tallet, ble det overlevert til Opole District Sailing Association (OOZŻ), som fram til 2006 organisert seil seilaser for seilere fra Opole-regionen og andre regioner i Polen.

I begynnelsen av 2007 ble SY Bies returnert til Nysa Sailing Club, en etterfølger til MZKS Nysa idrettslaget. Det endret hender igjen i 2012, og hennes nåværende eier er Wojciech Kaczor.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Betty

SPESIFIKASJON

  • Name: BETTY

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Danmark

  • Byggeår: 1913

  • Rig: Gaff Ketch

  • Høyde: 15,30 m

  • Skroglengde: 13,20 m

  • Angitt av: uNISAIL

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 5

  • Antall fast mannskap: 3

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Hun ble bygget som en kopi av krabbe kuttere tradisjonelle i Sør-England.

Hennes skroget er basert på den opprinnelige utformingen av båtene som fisker den engelske kanalen og Atlanterhavet.

Cornish Crabber er den mindre type av den velkjente Falmouth sportbåt.

“Betty” er en av de første kopier, med spesiell vekt på tradisjonelle utseende og enkel håndtering av riggen.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Alexa

SPESIFIKASJON

  • Name: ALEXA

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Tyskland

  • Byggeår: 1938

  • Hjemmehavn: Laboe

  • Rig: Gaff Ketch

  • Høyde: 16,27 m

  • Skroglengde: 16,40 m

  • Angitt av: SegelVision.de

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 8

  • Antall fast mannskap: 3

  • Berth typer: Køyer

  • Operasjonell språk (r) om bord: tysk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: engelsk

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Alexa er en type en dansk Haikutter. Denne spesielle skrogformen ble bygget rundt 1900 til 1940 i Danmark med over 9000 stykker. Hun hører med byggeår 1938 heller til de siste representanter for denne typen og er solid båtbygging arbeid: På den kontinuerlige bøk kjølen man sette eik rammer, som holdes sammen av fem centimeter sterke eikeplanker. 

Inntil 1984 ble det også brukt som en fiskekutter, fra 1986 begynte konvertering til sin nåværende form. I løpet av våren 1997, da interiøret hadde blitt koselige hytter, ble konverteringen fullført. Nå er skipet har tre områder med totalt åtte faste og seks variable køyer, stilige og nautiske. I 2017 ble det solgt til dagens operatør, en non-profit organisasjon. Foreningen har satt seg oppgaven med å bevare Alexa som et historisk vannjet og passerer på tradisjonell sjøfart og håndverk.

Alexa er en mindre tradisjonell skip. Derfor er stemningen svært personlig og kjent. Alle ombord kan være på hver posisjon vekselvis: navigere, styre, sette seil og komme seg, lage mat - alle besetningsmedlemmer er nødvendig.Du vil lære mye om tradisjonell sjømannskap og være en viktig del av mannskapet. Sammen vil vi ha mye moro og vokse inn i et team sammen.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Akela

SPESIFIKASJON

  • Name: AKELA

  • Klasse: C

  • Nasjonalitet: Russland

  • Byggeår: 1985

  • Hjemmehavn: St Petersburg, Russland

  • Rig: Bm Sloop

  • Høyde: 17,52 m

  • Skroglengde: 13,62 m

  • Angitt av: Admiral Makarov State University of Maritime og Inland Shippingications

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 8

  • Antall fast mannskap: 4

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

BIOGRAFI

Akela ble bygget i Polen i 1985 for St-Petersburg Institute of Water Transport (Universitetet for Vann Communications siden 1993). Universitetet har 10 båter og egen marina for marin utdanning av studenter.

Eier av Akela er Admiral Makarov State University of Maritime og Inland Shipping, kaptein Alexei Chegurov, fra 1995, overstyrmann Anastasiya Padabed. Kaptein og overstyrmann er lærere ved universitetet og andre medlemmer av mannskapet er studenter. Akela har krysset over 120 000n miles, og også seilte rundt i Europa i Svartehavet. Akela har deltatt i Tall Ships Races 16 ganger, og vunnet 11 ganger.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org

Aglaia

Aglaia - fotograf Remigiusz Józefowicz

Aglaia - fotograf Remigiusz Józefowicz

SPESIFIKASJON

  • Name: AGLAIA

  • Klasse: B

  • Nasjonalitet: Østerrike

  • Byggeår: 1977

  • Hjemmehavn: Wien, Østerrike

  • Rig: Gaff Ketch

  • Høyde: 14,00 m

  • Skroglengde: 12,00 m

  • Angitt av: Heiko Uhlenberg

HANDLE OM

  • Virksomhetsområder: Nord-Europa, Baltikum

  • Antall traineer: 8

  • Antall fast mannskap: 4

  • Berth typer: Køyer

  • Operasjonell språk (r) om bord: engelsk, tysk

  • Andre språk (s) snakkes om bord: Danish

  • Spesielle dietter å se: Ja

  • Spesielle behov ivaretatt: Ja

THE TALL SHIPS 'RACES OG REGATTAER

FINNE UT MER

BIOGRAFI

Aglaia ble bygget av Colin Archer Club i Stockholm, en klubb som ble stiftet i 1975 for å bygge skrog basert på de kjente norske redningsfartøy av forrige århundre. Hennes skroget var en av 30 bygget på tid og kjøpt av en selger fra Hamburg i Tyskland, som jobbet med å ferdigstille skipet selv. Men etter 15 års arbeid, døde han i begynnelsen av 1990. Hans sønner tok fire år å selge det uferdige fartøyet, men i 1996 ble hun kjøpt av non-profit organisasjon, seiling ohne Grenzen eV som betyr Seiling uten grenser. I juni 1997 ble Aglaia satt i vannet for første gang.

Wikipedia/Sailtraininginternational.org